Examen

Diana Despa
Mesaje: 1
Membru din: Joi Aug 30, 2018 12:25 pm

Examen

Mesaj de Diana Despa » Joi Aug 30, 2018 12:35 pm

Cum pot scapa de stresul examenelor?

forumadmin
Site Admin
Mesaje: 44
Membru din: Lun Apr 16, 2018 10:19 am

Re: Examen

Mesaj de forumadmin » Mar Sep 25, 2018 11:27 am

Se apropie un examen important în viaţa voastră? Este normal să vă simţiţi uşor stresaţi şi îngrijoraţi. Stresul afectează, în măsură mai mare sau mai mică, majoritatea persoanelor care se află într-o situaţie de examinare. De fapt, stresul în doze optime (niveluri scăute spre moderate) ajută persoana să se mobilizeze şi să depună efortul necesar pentru a avea succes. Totuşi, pentru a vă putea concentra şi obţine o notă mare este important să vă puteţi controla emoţiile. Iată câteva strategii care vă pot ajuta să gestionaţi stresul şi axietatea generate de examene:
1. Organizarea eficientă a învăţării. Învăţaţi din timp! Amânarea şi învăţatul pe ultima sută de metri sunt buni prieteni cu stresul în situaţiile de examen. Construiţi-vă un program de studiu eficient şi organizaţi-vă materia de învăţat, astfel încât să aveţi timp pentru o recapitulare finală.
 Faceţi o listă cu lucrurile pe care le aveţi de făcut pentru examen şi începeţi să bifaţi sarcinile îndeplinite. Simplul fapt de a simţi că deţineţi controlul procesului de învăţare şi recapitulare, că sunteţi pe drumul cel bun, vă poate reduce considerabil stresul.
 Fiţi flexibili! Deşi un program de studiu bine construit este cel mai util instrument din arsenalul vostru de pregătire pentru examen, nu fiţi prea duri cu voi înşivă dacă se întâmplă să nu îl respectaţi uneori. Dacă într-o zi aţi dormit prea mult, nu înseamnă că ziua aceea este pierdută!
2. Atmosfera de examen. Exersaţi cât mai mult, pe modele de subiecte asemănătoare ca structură şi conţinut cu cele date la examen. Cu cât veţi obţine rezultate mai bune la modelele de teste lucrate acasă sau la şcoală, cu atât se vor diminua stresul şi anxietatea resimţite. Profitaţi de toate situaţiile care vă permit să vă acomodaţi mai bine cu atmosfera examenului (cum sunt simulările). Astfel, în ziua cea mare, veţi simţi că puteţi controla şi gestiona mai bine situaţia.
3. Pauze şi recompense binemeritate. Chiar şi cel mai intens program de studiu trebuie să includă câteva pauze pentru relaxare şi revigorare. Puteţi opta pentru pauze mai scurte, de 15-20 de minute, după fiecare oră de studiu sau pentru activităţi mai de durată, pe care să le aşteptaţi cu nerăbdare - ieşiri în oraş cu prietenii sau colegii, un film la cinema, o plimbare sau practicarea unui sport. Aceste pauze scurte de la învăţat vă vor relaxa şi revigora pentru a putea continua studiul. Evitaţi sesiunile maraton de învăţat; ele sunt epuizante şi stresante!
4. Alimentaţia echilibrată. Pentru a funcţiona la parametri maximi, corpul are nevoie de nutrienţii din alimente. Ceea ce mâncaţi afectează modul în care vă simţiţi atât fizic, cât şi emoţional. De exemplu, alimentele bogate în grăsimi şi zaharuri vă pot face să vă simţiţi greoi şi lenţi. Optaţi pentru o alimentaţie sănătoasă şi echilibrată, pentru a oferi corpului combustibilul de care are nevoie pentru a gestiona mai uşor sentimentele de stres şi anxietate.
5. Somnul suficient. Somnul oferă corpului şi minţii posibilitatea de a se regenera şi vă ajută să vă amintiţi mai bine ce aţi învăţat. Ţineţi minte: patul nu este birou de lucru. Dormiţi suficient, în special în zilele dinaintea examenelor.
6. Mişcare şi sport în are liber. Includeţi exerciţiile fizice în programul zilnic, alături de învăţat. Activitatea fizică cum ar fi alergatul, mersul pe bicicletă sau un meci de fotbal cu prietenii vă poate oferi o stare de calm, revigorare şi energie pentru multe ore.
7. Gândirea pozitivă. Înlăturaţi gândurile negative şi îngrijorările de tipul “Voi pica examenul.” sau “Nu mă voi descurca.” cu afirmaţii încurajatoare şi pozitive în genul “Pot să fac asta.” sau “Voi da ce am mai bun, sunt bine pregătit.” Dacă este nevoie, notaţi gândurile de încurajere pe bileţele şi lăsaţile la vedere în zona de studiu.
8. Tehnici de relaxare.
 Puteţi reduce stările de stres sau anxietate dinainte sau din timpul exmenelor, cu ajutorul unor exerciţii de respiraţie simple şi uşor de folosit. De exemplu: închideţi ochii pentru câteva momente şi respiraţi adânc – inspiraţi în timp ce număraţi până la 3, apoi expiraţi în timp ce număraţi până la 5. Repetaţi de 10 ori! Puteţi face exerciţiul şi cu ochii deshişi dacă vă simţiţi mai confortabil. Este un exerciţiu foarte scurt, care vă ajută să vă relaxaţi corpul şi mintea şi să vă creşteţi puterea de concentrare.
 Faceţi o pauză de la învăţat şi priviţi un film de comedie sau un show TV care să vă facă să râdeţi.
 Savuraţi o ciocolată caldă sau un ceai fierbinte. Specialiştii spun că băuturile fierbinţi relaxează şi calmează (evitaţi totuşi să consumaţi prea multă cafea).
 Faceţi o baie caldă sau un duş pentru a vă elibera de stările intense de stres.
 Gătiţi ceva bun! Doar gândul că veţi mânca ceva delicios vă poate aduce bucurie. Ca bonus, alegeţi să gătiţi ceva gustos şi sănătos.
9. Strategii de distragere. Dacă stresul tot apare si este dificil de gestionat, puteţi apela la câteva strategii de distragere şi calmare: folosirea unei mingi antistres sau a unei benzi elastice pentru încheietură, guma de mestecat, savurarea unei băuturi răcoritoare, cu gheaţă.
10. Discuţii cu persoane apropiate. În momentele stresante şi apăsătoare este util să vă împărtăşiţi sentimentele unei persoane de încredere din familie sau anturaj – un părinte, un prieten, un profesor sau un consilier. Uneori, simplu fapt de a vorbi cu cineva despre dificultăţile şi sentimentele voastre, vă poate ajuta să vă simţiţi mai bine şi să aveţi o nouă perspectivă asupra situaţiei.
 Evitaţi persoanele stresate şi colegii anxioşi pentru că vă vor face să vă simţiţi mai stresaţi decât în mod normal.
 Evitaţi, deasemena, discuţiile de după examen cu colegii. Nu vă ajută cu nimic să ştiţi cum s-au descurcat ceilalţi. V-aţi străduit şi aţi dat ce aţi avut mai bun. Nu mai puteţi da timpul înapoi şi să schimbaţi răspunsurile. Concentraţi-vă pe viitor!
Analizaţi lucrurile în perspectivă! Da, aveţi de trecut un examen important. Însă voi sunteţi mult mai mult decât rezultatul obţinut la examen. Lucrurile pot părea intense pe moment. Viaţa ne arată însă, că se poate ajunge la acelaşi rezultat pe căi diferite. Indiferent de rezultatul la un examen, puteţi găsi soluţii pentru a a vă construi viitorul aşa cum îl doriţi!

Scrie răspuns